Köpvillkor
Allmänt
Angivna villkor gäller för all försäljning från OGaming A/S, så länge inget annat skriftligen har avtalats mellan de två parterna.
Kontaktuppgifter:
OGaming A/S
Alfarvejen 57
4320 Lejre
Denmark
CVR DK42522678
E-mail: [email protected]
Telefon: +46 844681999
Köpinstruktioner
Så här handlar du på ogaming.se
- Du hittar önskad produkt och lägger den i varukorgen via knappen "Lägg i varukorg" på produktsidan. Detta upprepas om du vill köpa flera produkter.
- När alla önskade produkter har lagts till i varukorgen och priser/kvantiteter är kontrollerade, tryck på knappen "Gå till kassan".
- Din kundinformation: Ange ditt namn, samt fakturerings- och leveransadress. Innan du kan gå vidare, behöver du bekräfta att den angivna informationen är korrekt genom att klicka på boxen bredvid "Bekräfta att din angivna information är korrekt". Efter detta, kan du trycka "Fortsätt" för att kunna gå vidare till val av leveranssätt.
- Leveransalternativ: Välj önskat leveranssätt från de listade alternativen och tryck sedan på "Till betalning".
- Betalningsmetod: Välj önskad betalningsmetod från alternativen som anges. Efter detta, måste du bekräfta att du har läst och accepterat handelsvillkoren innan du kan trycka på knappen "Bekräfta och betala" för att kunna fortsätta. Vid betalning med betalkort online, eller via Klarnas betalningsmetoder, vidarebefordras du till en annan sida, för att slutföra betalningen.
- När betalningen är godkänd, så är beställningen genomförd. Du får du strax ett e-postmeddelande på att vi tagit emot din beställning.
- När vi har granskat din beställning kommer den att bekräftas och du kommer att få en orderbekräftelse via e-post. Under normala affärstider sker detta vanligtvis inom 1 timme efter att beställningen har gjorts, utanför normala affärstider sker det senast nästa arbetsdag.
Om du senare har frågor om din beställning kan du kontakta oss på telefon +46 844 681 999, eller via e-post på [email protected]. Vänligen ange ditt ordernummer när du kontaktar oss.
Åldersgräns
Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen. OGaming A/S ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Betalning
På ogaming.se kan du betala med Klarna faktura/delbetalning/konto eller betalkort (Visa och Mastercard). All data i samband med köp är krypterade (SSL) och därför kan endast betalningsleverantören läsa dem. Vi använder 3Dsecure. Beloppet för varorna dras först när varorna skickas.
Priser
Alla priser är angivna inklusive 25% svensk moms, om inget annat anges, och exklusive eventuella fraktkostnader.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående meddelande. Om priset på en produkt ändras efter att vi har bekräftat din beställning, gäller det pris som anges i din orderbekräftelse.
I händelse av uppenbart felaktigt prissatta varor där du insett eller borde ha insett att priset är fel, förbehåller vi oss rätten att avbryta en beställning
Levering
Aktuell tillverkningstid framgår under varje enskild artikel. Specialbeställningar på kundens begäran kan förlänga produktionstiden. Dessutom kan valet av transportsätt påverka den totala leveranstiden. I orderbekräftelsen anges det beräknade datumet, för när din beställning är klar att skickas från oss. Avvikelser i produktionstid kan förekomma i högsäsonger eller försenade leveranser. Om vi får kännedom om förseningar i leveransen av din beställning, kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon. Vid leveransförsening kan du som kund ha rätt att häva köpet, t.ex. vid omfattande leveransförseningar.
Säljarens skyldigheter
OGaming A/S är alltid föremål för de allmänna villkor som anges i svensk försäljningslagstiftning.
Köparens skyldigheter
Kunder hos OGaming A/S omfattas alltid av de allmänna villkoren i svensk försäljningslagstiftning.
Leverans
Den exakta fraktkostnaden visas när varan läggs i kundvagnen. Våra försändelser till Sverige levereras av DB Schenker eller Bring, antingen till ombud eller företagsadresser. Vi levererar inte till icke brofasta öar.
Ångerrätt
Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att du har tagit emot varan, eller den sista dag du mottager den sista varan, i en order med flera leveransdatum. Om ångerrätt sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.
För att utöva din ångerrätt måste du inom 14 dagar från mottagandet meddela oss att du vill ångra ditt köp. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via e-post på [email protected]. I ditt meddelande måste du tydligt göra oss uppmärksamma på att du vill utnyttja din ångerrätt.
Du kan även välja att använda en ångerblankett och skicka tillbaka den tillsammans med din vara – detta förlänger dock hanteringstiden. Du hittar ångerblanketten, i din orderbekräftelse eller tillsammans med din mottagna vara. Du kan också alltid hitta på det Link til Ångerblankett.
Din vara ska returneras till oss utan onödig försening, och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du står själv för de direkta kostnaderna i samband med returen av de varor du vill ångra köpet av. Du bär risken för varan från det att du tar emot den och vid återsändning. Du ansvarar även för att varan är ordentligt packad. Du kan inte ångra köpet av en vara genom att helt enkelt vägra att ta emot den, utan att samtidigt meddela oss tydligt om detta.
Saknade originalförpackningar kan innebära en värdeminskning, så för att vara säker på att man får tillbaka det fulla belopp, rekommenderas varan att returneras i originalförpackning.
Varor undantagna från ångerrätten
Vid köp av mjukvara (program) frånsägs ångerrätten i det ögonblick, förseglingen på produkten bryts.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta produkten i faktisk användning.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan anser vi att varan är använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.
I vissa fall utgör även produktens originalförpackning en icke obetydlig del av produktens värde. Saknade eller skadade originalförpackningar kan därför eventuellt utgöra en värdeminskning. För att vara säker på att kunna få tillbaka alla pengar rekommenderas därför att produkten öppnas försiktigt och utan att skada originalförpackningen samt att originalförpackningen returneras tillsammans med produkten om köpet hävs. I de fall en produkt levereras i blisterförpackning eller annan förpackning som förstörs naturligt vid öppning, anses en skadad förpackning givetvis inte vara en värdeminskning.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp återbetalar vi det belopp du betalat oss för varan - minus eventuella värdeminskningar som du ansvarar för. I beloppet ingår även leveranskostnader, dock ej extra kostnader till följd av eget val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder. Vid delvis avbokning, återbetalas inte leveranskostnader.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar från det datum då vi fick besked om att du önskar ångra köpet. Vi kan dock hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, eller om det uppvisas dokumentation på att varan returneras till oss.
Vi utför återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om annat.
Om du ångrar köpet ska varan skickas till
OGaming A/S Alfarvejen 57 4320 Lejre Denmark
Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickad med/på postförskott?.
Transportskador
Om varan är skadad när du tar emot den, ska du anmäla detta innanför en skälig tid. Vi rekommenderar att du anmäler eventuella skador inom 24 timmar, eftersom detta avsevärt kommer att underlätta bevisbördan för att skadan uppstått under transporten. Om du väntar för länge med att anmäla fraktskador, riskerar du själv att stå för skadan. Du kan läsa mer om våra villkor för reklamationer i avsnittet ”Reklamation”.
Vid transportskada rekommenderar vi att du klagar direkt till vald transportör då du som mottagare av paketet kan ha information som är nödvändig, i samband med upprättandet av klagomålsärendet. När du har anmält skadan till transportören ska du då kontakta OGaming på telefon +46 844681999 eller via [email protected] och uppge reklamationsnumret från transportören.
Du kan även anmäla fraktskadan till oss, varefter vi öppnar ett ärende hos transportören. Informera oss i så fall skriftligen om skadan och bifoga bilddokumentation på skadan.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen ansvarar vi som huvudregel för ursprungliga fel i 3 år från avlämnandet av varan. Om det skulle vara fel på din vara eller om det sker dröjsmål i leveransen kan du reklamera din vara. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag, ersättning för att avhjälpa felet eller ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan även ha rätt att kräva skadestånd.
Reklamation ska göras till OGaming A/S inom skälig tid efter att felet upptäckts eller borde ha upptäckts. Ett klagomål som görs inom 2 månader anses alltid komma i rätt tid. Om reklamationen inte görs inom en skälig tid efter det att felet har upptäckts eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader efter att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra gällande eventuella påföljder mot oss enligt konsumentköplagen.
Rätten att klaga kan begränsas av produktens naturliga livslängd. Det gäller t.ex. batterier som kan betecknas som förbrukningsvaror. Reklamationsrätten omfattar inte heller självförvållade fel eller skador.
Vid reklamation måste du kontakta OGaming A/S. Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande till [email protected] med ditt ordernummer och en utförlig beskrivning av problemet. Bifoga en bild eller video av felet du upplever. Klagomål kan även göras genom att kontakta oss på telefon: 08 44 681 999.
Beroende på den specifika situationen kan vi erbjuda att åtgärda felet genom reparation eller omleverans. I vissa fall kan vi erbjuda prisavdrag eller häva köpet. Vid eventuell återbetalning, kan du räkna med att få tillbaka det avtalade beloppet inom 14 dagar. En eventuell återbetalning sker som standard, alltid med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen.
Om det är nödvändigt att returnera produkter, eller delar av dem, är det ditt ansvar att packa dem säkert, så att inga skador uppstår under transporten. Du får inte tejpa eller klistra något direkt på produktens originalförpackning. En defekt produkt måste skickas till denna adress:
OGaming A/S
Alfarvejen 57
4320 Lejre
Denmark
Vi förbehåller oss rätten att skicka varan för reparation till tillverkaren eller leverantören. I vissa fall kan detta ta längre tid än 10 dagar. Du kan inte, utan föregående skriftligt avtal, få varan reparerad någon annanstans.
Produktvisning
OGaming A/S förbehåller sig rätten för att korrigera felaktigheter i information, beskrivningar och bilder på webbplatsen, om vi får kännedom om felaktigheter. Om vi får kännedom om ett fel, innan din beställning bekräftas, kommer du att kontaktas via e-post om detta.
Produktbilder är vägledande och slutprodukten kan se annorlunda ut, till exempel i samband med eventuella alternativ som gjorts under beställningen.
Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller utan utdelning.
Integritetspolicy
Vi samlar in, behandlar och lagrar uppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. Om du vill ha mer information om den information vi samlar in och hur den används, hänvisar vi till vår personuppgiftspolicy, som kan nås via denna länk – Link til Integritetspolicy.
Cookies
Du kan hitta information om användningen av cookies på ogaming.se i vår cookiepolicy, som visas första gången du besöker sidan. Om du vill läsa dem igen eller ändra dina val, kan du göra detta från menyalternativet "Cookieinställningar" i sidfoten på ogaming.se.
Datasäkerhet
OGaming A/S uppmanar alla kunder att ta en kopia/säkerhetskopia av all data. OGaming A/S kan inte hållas ansvarigt för förlorade data och andra indirekta följdskador som varor sålda av OGaming A/S kan ha orsakat, såvida det inte följer direkt av svensk lagstiftning.
Kompatibilitet
OGaming A/S kan inte hållas ansvarigt för kompatibilitetsproblem till följd av ändringar i en konfiguration av OGaming A/S kompositkomponenter. OGaming A/S kan inte hållas ansvarigt för kompatibilitetsproblem mellan hårdvara reservdelar vid köp för självmontering.
Klagomål / tvist
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta vår försäljningsavdelning, antingen via [email protected] eller telefon +46 844 681 999.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämnden, ARN:s, rekommendationer. Kontaktuppgifter till ARN hittar du på deras hemsida www.arn.se. Deras postadress är: ARN Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, här: https://ec.europa.eu/odr.
Köpvillkor uppdaterades senast 3/6–2024. Version 2.10